مصرف ضدتعریق و بارداری

آیا استفاده از مام در بارداری بی خطر است؟

درست از همان ابتدا، حتی قبل از اینکه متوجه بارداری شوید، بدنتان برای حمایت از جنینی که در حال تشکیل است، تغییرات گسترده ای را شروع می کند که برخی از آن ها شما را به دردسر می اندازند. تغییر در بوی بدن و افزایش میزان تعریق، از جمله این عوارض جانبی هستند که در همراهی با افزایش حساسیت به بو ممکن است سبب شوند تا دلتان بخواهد هر لحظه دوش گرفته و از خوشبوکننده ها استفاده کنید. اما آیا استفاده از مام در بارداری مجاز است؟ برای یافتن پاسخ این سوال، ادامه مطلب را بخوانید.

دلایل بوی خاص بدن در بارداری

بوی بدن ممکن است در طول بارداری و به ویژه در سه ماهه دوم و سوم آن تغییر کند یا بدتر شود و حتی اگر این اتفاق رخ ندهد، افزایش حساسیت بینی به بوها، ممکن است باعث شود تا خودتان، نسبت به بوی بدن و عرقتان حس خوشایندی نداشته باشید. اما چرا این اتفاق رخ می دهد؟ دلایل زیادی در ایجاد این شرایط دخیل هستند، از جمله اینکه:

1. با وقوع بارداری، به مرور خون رسانی در بدن شما تا 50 درصد افزایش پیدا می کند تا پاسخگوی نیاز بدن شما و جنین در حال رشدتان در خانه دنج و گرم او یعنی رحم شما باشد. این حجم از خون اضافی، باعث خواهد شد تا احساس گرما کرده و بوی بدنتان متفاوت به نظر برسد.

2. تغییرات هورمونی در طی دوران بارداری، به ویژه تغییر در سطح هورمون جنسی زنانه استروژن و همچنین افزایش سوخت و ساز، باعث می شوند تا بیشتر و بیشتر عرق کنید و در نتیجه بدنتان به ویژه در مناطق چین دار مانند کشاله ران یا زیر بغل که غدد عرقی بیشتری دارند، بوی ناخوشایندی پیدا کند.

3. چاق شدن و افزایش بیش از حد وزن، می‌ تواند باعث ایجاد چین ‌های پوستی بیشتر در جاهایی شود که قبلاً آن ‌ها را نداشتید، از جمله زیر بغل، کنار سینه ‌ها، شکم و کشاله ران. ترکیب چین های پوستی به همراه افزایش تعریق و گرمای بدن، یکی از علل رایجی است که باعث ایجاد بوی بد بدن می شود.

4. گاهی اوقات و در موارد نادر، اختلالات تیروئیدی همچون پرکاری تیروئید نیز می توانند باعث شوند تا بیشتر از حد معمول عرق کنید و بوی بدنتان عوض شود. برای حل این مشکلات، تلاش کنید تا هر روز دوش بگیرید، لباس گشاد و نخی بپوشید، هیدراته بمانید و مقدار زیادی آب بنوشید و در عین حال دمای خانه را تنظیم کنید. اما به جز این موارد، اگر جزو آن دسته از خانم هایی باشید که قادر به تحمل حتی ذره ای بوی ناخوشایند نبوده و ادامه زندگی بدون خوشبوکننده ها برایتان ممکن نباشد، ممکن است این ترس و نگرانی برایتان ایجاد شود که آیا استفاده از مام در بارداری مجاز است؟

 

استفاده از مام در بارداری بی خطر است؟

پاسخ این سوال، وابسته به این است که چه مواد و ترکیباتی در مام مورد نظر شما به کار رفته باشد. در واقع شما استفاده از مام در بارداری بی خطر است، به شرط آنکه از نبود هر یک از مواد زیر، در لیست ترکیبات آن مطمئن باشید:

– فلزات سنگین همچون آلومینیوم: با افزایش خطر زایمان زودرس همراه هستند.

– خانواده پارابن ها همچون متیل پارابن و پروپیل پارابن: بر اساس شواهد موجود ممکن است در روند وزن گیری جنین اختلال ایجاد کرده، خطر سقط جنین و نقائص مادرزادی را افزایش دهند و به علاوه در اندام های تناسلی جنین های پسر، ناهنجاری ایجاد کنند.

– فتالات ها: در صورت وجود هر یک از کلمات اختصاری “MEP، MBP، MEHP، MEHHP، MECPP”، در لیست ترکیبات مام، لازم است تا آن را از لیست محصولات مصرفی خود در بارداری کنار بگذارید، زیرا فتالات ها در طی بارداری نه تنها ممکن است بر عملکرد شناختی فرزندتان در آینده تأثیر بگذارند، بلکه خطر زایمان پیش از موعد، ناهنجاری در بخش های تناسلی جنین های پسر، اختلالات عصبی در جنین های دختر و همچنین مشکلات تیروئیدی هم در شما و هم در جنین را افزایش می دهند.

– تریکلوزان: در روند رشد جنین اختلال ایجاد کرده و خطر بر وزن کم هنگام تولد را افزایش می دهد.

– پروپیلن گلیکول: بر سرعت رشد جنین تاثیر می گذارد.

به علاوه بهتر است مام انتخابی شما تا حد امکان حاوی الکل نیز نباشد، زیرا تمامی این مواد شیمیایی می توانند از طریق جریان خون به دلبند درون رحمتان رسیده و سلامتی او را تهدید کنند.

در دوران بارداری، کدام یک از انواع مام مناسب هستند؟

به صورت کلی، بهتر است در طی دوران بارداری از محصولات خوشبوکننده و آرایشی و بهداشتی کمتری استفاده کنید، اما اگر در هر صورت تصمیم به استفاده از مام در بارداری دارید، محصولاتی را انتخاب کنید که تا حد امکان فاقد مواد شیمیایی مضر بوده و در لیست ترکیبات خود، از این مواد استفاده می کنند:

– پروبیوتیک ها،

– منیزیم،

– فلز روی،

– زغال چوب فعال،

– روغن های ضروری،

– و روغن های گیاهی (به جز اسانس بادیان، پونه، کافور و مریم گلی)،

البته که حتی در صورت انتخاب یک محصول ایمن، باز هم استفاده از مام در بارداری می تواند با مشکلات دیگری همراه باشد و این احتمال وجود دارد که به دلیل افزایش حساسیت به بوها، دچار حالت تهوع، استفراغ، خستگی، سردرد و حتی تنگی نفس شوید. به همین دلیل محصولاتی را انتخاب کنید که ملایم هستند.

نتیجه گیری نهایی

بهداشت فردی مهم است و مراقبت از بوی بدن بخشی از آن به حساب می آید. هر خانمی دوست دارد بوی خوبی داشته باشد، اما مام ها و دئودورانت ها ممکن است با توجه به تعداد مواد شیمیایی مورد استفاده در آن ها، سلامتی شما و جنین درون رحمتان را تهدید کنند. به علاوه این نگرانی وجود دارد که حتی در صورت دقت از سمت شما برای خریداری محصول ایمن، باز هم شرکت های سازنده اصل صداقت را رعایت نکرده و نام تمامی ترکیبات سازنده را در لیست نیاورند، به همین دلیل اگرچه به صورت کلی استفاده از مام در بارداری بی خطر است، اما بهتر است جانب احتیاط را نگه داشته و استفاده خود از این محصولات را تا حد امکان محدود کنید.

 

1 دیدگاه
  • چالاک حساب پاسخ
    شهریور 22, 1402

    سلام فروشگاه آنتی آدور

    توقع شما از یک نرم افزار حسابداری غیر از اینکه صبح براتون چایی بیاره چیه؟
    ساده باشه؟
    ارزون باشه؟
    به فروشگاه تون وصل بشه؟
    پشتیبانی عالی و دائمی داشته باشه؟
    توی حساب و کتاب دقیق باشه؟
    نیازی به هزینه پشتیبانی و تمدید سالانه نباشه؟
    هوای اقساط تون رو داشته باشه؟
    انواع گزارش و نمودار هزینه و درآمد داشته باشه؟

    به قول بازاری ها … ببر, خوشت اومد بیا بخر
    قبل از خرید مهلت تست 5 روزه دارید. همچنین در صورتی که نیاز به راهنمایی بود دوستان ما در تیم پشتیبانی کاملا شما رو راهنمایی میکنند.

    تماس بگیرید‌ : 02128429522
    یا اینکه قبل از تماس سایت ما رو بررسی کنید. chalakhesab.ir

    چالاک حساب تاریخ امروز: 2023/09/13 13:43:23

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟